واژه فلفل از کجا آمده است ؟ چرا به فلفل دلمه ای فلفل می گویند؟ معادل فارسی واژه فلفل چیست؟ تعریف علمی فلفل چیست؟ انواع فلفل کدام است؟

بازدیدی کننده گرامی :
شما هم اکنون در حال مطالعه مقاله با موضوع نام ایرانی فلفل چیست؟ تعریف و شناخت انواع فلفل + عکس می باشید. در صورتی که تمایل به خرید و دریافت لیست قیمت های این محصول به صورت مستقیم از کارخانه سالم سازان آذر با برند معروف کرالیچین را دارید, لطفا با کلیک کردن بر روی لینک زیر وارد صفحه اصلی سایت شده و علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر از کارخانه سالم سازان آذر با شماره مدیر فروش تماس گرفته و نسبت به دریافت مشاوره خرید و یا لیست قیمت اقدام نمایید .
صفحه اصلی سایت سالم سازان آذر (کرالیچین)


واژه فلفل از کجا آمده است ؟ چرا به فلفل دلمه ای فلفل می گویند؟ معادل فارسی واژه فلفل چیست؟ تعریف علمی فلفل چیست؟ انواع فلفل کدام است؟

نام ایرانی فلفل چیست؟ تعریف و شناخت انواع فلفل + عکس



مهمترين و اساسي ترين نكاتي كه بايد در خريد فلفل خشك در نظر گرفته شود بيان نماييد.


نام ايراني فلفل چيست؟ تعريف و شناخت انواع فلفل + عكس 

به هنگام سفارش و خريد فلفل خشك، موارد زير را به عنوان مهمترين نكات در نظر بگيريد:

1. تاريخ توليد و انقضا: مطمئن شويد كه فلفل خشك مورد نظر شما مرغوب است. در همين راستا حتما تاريخ توليد و انقضا آن را بررسي كنيد. فلفل خشك با تاريخ انقضاي مناسب بيشترين طعم و كيفيت را دارد.

2. كيفيت و خالص بودن: از كيفيت و خالص بودن فلفل خشك مطمئن شويد.

3. تندي فلفل خشك: ميزان قوت و تيزي فلفل نيز مهم است. اگر ميخواهيد طعم و تأثير بيشتر و قوي تري داشته باشد فلفلي را انتخاب كنيد كه تندي و تيزي آن بيشتر باشد. در صورت ترجيح طعم ملايم‌تر، فلفلي خشكي با تندي كمتر را انتخاب نماييد.

4. بسته‌بندي: بسته‌بندي فلفل خشك بايد محكم باشد تا از تماس با هوا، نور و رطوبت جلوگيري كند. همچنين، مطمئن شويد كه بسته‌بندي داراي برچسب‌هاي لازم و اطلاعات كامل درباره تاريخ توليد انقضا و محتواي محصول هست.

5. جهت اطمينان از سلامت و كيفيت فلفل، بهتر است از فروشگاه ها و برندهاي معتبر خريد خود را انجام دهيد.

واژه فلفل از كجا آمده است؟ چرا به فلفل دلمه اي فلفل مي گويند؟ معادل فارسي واژه فلفل چيست؟ تعريف علمي فلفل چيست؟ انواع فلفل كدام است؟

 

فلفل ريشه اي سانسكريت دارد. اما اين واژه در ايران باستان چه ناميده مي شد؟ اگر گمان مي كنيد فلفل واژه اي ايراني است بايد گفت هم اشتباه مي كنيد و هم درست حدس زده ايد.

معادل واژه فلفل در ايران باستان واژه پلپل بوده است كه پس از تسلط اعراب بر ايران و با توجه به اينكه ايشان در تلفظ حرف پ پارسي دچار مشكل بوده اند واژه پلپل جاي خود را به واژه فلفل داد. و اين سرنوشت بسياري از واژگان پارسي بود كه داراي حرف پ بوده اند از جمله پولاد و پارس و... خود واژه پلپل نيز از واژه pippali از زبان مالزيايي گرفته شده است.

اما فلفل چيست و به چه گياهي اطلاق مي گردد؟

فلفل گياهي است بالارونده و داراي ريشه‌هاي ساقه خيز و كوتاه كه ميوه آن ادويه‌اي است با طعم تند و سوزنده. گياهي دارويي - خوراكي و داراي طعمي تند.

فلفل از بوته‌اي باريك و بلند و در رنگهاي متنوعي چون سبز، قرمز، زرد، و نارنجي به دست مي‌آيد و براي خوش طعم كردن غذا از آن استفاده مي‌شود. دانه فلفل پس از خشك و ساييده شدن در رنگهاي سياه، سفيد و سرخ عرضه مي‌شود.

فلفل در هندوستان از دير باز به عنوان  ادويه مورد استفاده بود. تا اواخر قرون وسطي فلفل از  هندوستان به  اروپا و ساير نقاط جهان تجارت مي‌شد. به خاطر ارزش اين گونه ادويه‌ها بود كه اروپايي‌ها در پي يافتن راه جديدي به هندوستان بودند. با كشف قاره  آمريكا نوع جديدي از فلفل بومي قاره آمريكا كشف شد.

 

فلفل سياه تعريف و تاريخچه


در يونان باستان از فلفل نه تنها به‌عنوان ادويه بلكه به عنوان پول و هديه استفاده مي‌شد. در قرون وسطي، سرمايه يك فرد براساس مقدار فلفل سياه ذخيره شده وي سنجيده مي‌شد. فلفل سياه علاوه بر طعم دادن به غذا، طعم كهنگي غذا را نيز مي‌گيرد.

ميوه آن، كه به صورت خشك شده به دانه فلفل معروف است، در حدود ۵ ميلي‌متر (۰٫۲۰ اينچ) قطر دارد، كاملاً بالغ آن قرمز تيره است و مثل همه ميوه‌هاي گوشتدار (مثل گيلاس)، شامل يك‌دانه تكي است. دانه‌هاي فلفل و پودر فلفل كه حاصل آسياب آنهاست، ممكن است صرفاً به عنوان فلفل يا دقيق تر به عنوان فلفل سياه، فلفل سفيد يا فلفل سبز شناخته شوند. دانه‌هاي فلفل سبز در واقع دانه‌هاي فلفل سياه نابالغند. فلفل سياه بومي كشور هندوستان است و بطور گسترده در آنجا و در جاهاي ديگر مناطق گرمسيري كشت مي‌شود. ويتنام در حال حاضر، با توليد %۳۴ محصول فلفل جهان در سال ۲۰۰۸، بزرگترين توليدكننده و صادركننده فلفل است. فلفل خشك آسياب شده از دوران باستان براي طعم آن و به عنوان دارو استفاده مي‌شود. فلفل سياه بالاترين رده را در داد و ستد ادويه در جهان برخورداراست و يكي از رايج‌ترين ادويه جات اضافه شونده به غذاهاي اروپايي و مانند آن است. تندي فلفل سياه بخاطر ماده شيميايي piperine است و تقريباً روي همه ميزهاي شام در جهان صنعتي، در كنار نمك طعام يافت مي‌شود.

 

فلفل قرمز تعريف و تاريخچه

 

فلفل تند يا پلپل تند ميوه گياهي از  از سرده فلفل دلمه اي است كه عضوي از خانواده بادنجانيان مي‌باشد. فلفل قرمز از  آمريكا مي‌آيد. بعد از كشف امريكا توسط كريستف كلمب و مبادله همه جانبه بين قاره ها، تيپ‌هاي گوناگوني از فلفل تند در سراسر دنيا براي استفاده خوراكي و پزشكي پرورش پيدا كرد. فلفل قرمز و فلفل هايانرو از انواع اين فلفل هستند.

علت احساس تندي كردن در دهان بوسيله فلفل، ماده‌اي است به نام كايسيسن كه بسيار براي بدن مفيد است. كايسيسن و تعدادي از تركيبات مشابه ديگر توسط برخي از گياهان جنس  كپسيكوم توليد مي‌شود موجب رانده شدن بعضي از علفخواران مي‌گردد.  كايسيسن نوعي  آلكالوئيد است كه در برخي از گياهان مثل فلفل قرمز يافت مي‌شود كه براي پوست و موكوس محرك بوده و براي تهيه نوعي  دارو كه در تسكين برخي از دردها به كار مي‌رود مورد استفاده قرار گرفته‌است. اين ماده هرگاه به مخاط دهان برخورد كند، مغز به اشتباه آن قسمت را داغ احساس مي‌كند.

 

فلفل دلمه اي تعريف و تاريخچه

 

فلفل دلمه‌اي يا پلپل دلمه‌اي نوعي فلفل از خانواده  سيب زمينيان كه به رنگهاي قرمز، زرد، سبز و نارنجي يافت مي‌شود. از ويژگي‌هاي آن اين است كه به تندي ديگر گونه‌هاي فلفل نيست. به همين دليل در انگلستان و ايرلند «فلفل شيرين» نيز ناميده مي‌شود. اين گياه بومي مكزيك،  آمريكاي مركزي و شمال  آمريكاي جنوبي است. دانهٔ اين گياه در سال ۱۴۹۳ به  اسپانيان حمل شد و از آنجا به سراسر اروپا،  آسيا و  آفريقا گسترش يافت. امروزه  چين و پس از آن  مكزيك و  اندونزي بزرگترين توليدكنندهٔ فلفل در جهان هستند.

نام گمراه‌كنندهٔ  فلفل به اشتباه توسط  كريستف كلمپ هنگام برگشت به  اروپا به اين گياه داده شد. چرا كه در آن زمان به هر  ادويه اي كه طعم تندي داشت  فلفل اطلاق مي‌شد.

 

افرادي كه طولاني مدت الكل مصرف مي‌كرده‌اند، اگر عادت به خوردن فلفل نيز داشته‌اند، بافت معده‌شان كمترين آسيب را ديده‌است. در حالي كه بسياري از مردم به غلط تصور مي‌كنند، فلفل مي‌تواند ناراحتي‌هاي معده را تشديد كند.

فلفل داروي ضد سرطان است. از فلفل مي‌توان در درمان سرطان و حتي براي پيشگيري از ابتلاء به اين بيماري استفاده كرد. تحقيقات نشان داده‌اند كپساسين موجود در فلفل، به عنوان يك تركيب ضد سمي عمل كرده و مانع از فعاليت تركيبات سرطان زا در بدن مي‌شود و از تشكيل تومورهاي بدخيم در بدن جلوگيري مي‌كنند.

به علاوه، اين سبزي سرشار از تركيبات آنتي‌اكسيداني مثل ويتامين C و كاروتن است، طوري‌كه در ۱۰۰ گرم فلفل دلمه‌اي قرمز يا سبز و فلفل معمولي خام به ترتيب ۱۴۰، ۱۲۰ و ۱۲۰ ميلي‌گرم ويتامين C و ۳۸۴۰، ۲۶۵ و ۱۷۵ ميكروگرم بتاكاروتن وجود دارد. اثر فلفل در سرماخوردگي: وجود مقادير فراوان ويتامين C در فلفل دلمه‌اي باعث شده اين سبزي براي درمان سرماخوردگي مفيد باشد. طوري‌كه مصرف مرتب اين سبزي در برنامهٔ غذايي، هم شدت و هم طول دوران سرماخوردگي را كاهش مي‌دهد. يك عدد فلفل دلمه‌اي ۳۰۰ درصد نياز روزانه ما به ويتامين C را تأمين مي‌كند و ميزان زيادي ويتامين A و بتاكاروتن به بدن مي‌رساند. اين فلفل دوست قلب و سلامت و ضد پيري است

اطلاعات تماس


آذربایجان غربی - منطقه آزاد ماکو - شهرک صنعتی شماره یک - پلاک 6
مشاوره خرید: 34342855-044 -- 09909070811
© 2018 Salem sazan Azar. All rights reserved | unit It

آمار امروز :

بازدید امروز 159 بازدید دیروز 257 بازدید کل 576249

شرکت سالم سازان آذر با برند کرالیچین بسته بندی و پخش عمده انواع ادویه جات, بسته بندی و فروش عمده فلفل قرمز ترکی, ادویه pul biber بیبر, بسته بندی و پخش عمده انواع حبوبات, بسته بندی و پخش عمده انواع خشکبار, بسته بندی و پخش عمده انواع غلات فروش و پخش عمده به مراکز زیارتی – اقامتی-هتل ها-رستوران ها-کارخانجات-آماده همکاری با شرکت های پخش سراسر ایران .