فلفل قرمز تركيه اي يا Pul Biber به انگليسي Aleppo Pepper، و به عربي فلفل حلبي (حلب) چيست ؟خواص مهم آن كدام است و در چه كشورهاي مورد استفاده قرار ميگيرد؟ در اين مقاله به اين سوالات پاسخ خواهيم داد.

بازدیدی کننده گرامی :
شما هم اکنون در حال مطالعه مقاله با موضوع فلفل قرمز تركيه اي يا Pul Biber به انگليسي Aleppo Pepper، و به عربي فلفل حلبي (حلب) چيست ؟خواص مهم آن كدام است و در چه كشورهاي مورد استفاده قرار ميگيرد؟ در اين مقاله به اين سوالات پاسخ خواهيم داد. می باشید. در صورتی که تمایل به خرید و دریافت لیست قیمت های این محصول به صورت مستقیم از کارخانه سالم سازان آذر با برند معروف کرالیچین را دارید, لطفا با کلیک کردن بر روی لینک زیر وارد صفحه اصلی سایت شده و علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر از کارخانه سالم سازان آذر با شماره مدیر فروش تماس گرفته و نسبت به دریافت مشاوره خرید و یا لیست قیمت اقدام نمایید .
صفحه اصلی سایت سالم سازان آذر (کرالیچین)


فلفل قرمز ترکی-Pul-Biber



مهمترين و اساسي ترين نكاتي كه بايد در هنگام خريد فلفل قرمز تركيه اي در نظر گرفته شود بيان نماييد.


فلفل قرمز تركيه اي يا Pul Biber به انگليسي Aleppo Pepper، و به عربي  فلفل حلبي (حلب)   چيست ؟خواص مهم آن كدام است  و در چه كشورهاي مورد استفاده قرار ميگيرد؟ در اين مقاله به اين سوالات پاسخ خواهيم داد. 

هنگام خريد فلفل قرمز تركيه‌اي يا همان پول بيبر، بايستي به نكات زير توجه كنيد:

1. نوع فلفل: فلفل قرمز تركيه‌اي در دو نوع كلي، يعني پودر فلفل قرمز و فلفل قرمز خشك، موجود است. قبل از خريد، مطمئن شويد كه نوع مورد نظرتان را انتخاب كنيد.

2. نوع سازنده: فلفل قرمز تركيه‌اي يكي از محصولات مشهور كشور تركيه است. از آنجايي كه بازارهاي مختلف نسخه‌هاي تقلبي اين محصول را نيز عرضه مي‌كنند، بهتر است از منابع معتبر و مورد اعتماد خريد داشته باشيد.

3. رنگ و طعم: فلفل قرمز تركيه‌اي بايد رنگ زرد تا قرمز تيره و طعمي مطبوع داشته باشد. قرمزي زياد مصنوعي و رنگ ناطقي نيز نبايد در آن وجود داشته باشد.

فلفل قرمز تركيه اي يا Pul Biber به انگليسي Aleppo Pepper، و به عربي  فلفل حلبي (حلب)   چيست ؟خواص مهم آن كدام است  و در چه كشورهاي مورد استفاده قرار ميگيرد؟ در اين مقاله به اين سوالات پاسخ خواهيم داد.

 

اين فلفل از نوعي گياه فلفل گوشتي نسبتاً شيرين (شبيه فلفل چارلستون) به دست مي آيد. تصوير آن گياه فلفل در روي جعبه فلفل به چشم ميخورد.

فلفل قرمز تركيه اي يا Pul Biber به انگليسي Aleppo Pepper، و به عربي  فلفل حلبي (حلب)   به عنوان ادويه در طباخي برخي كشورهاي خاورميانه و كشورهاي سواحل درياي مديترانه مورد استفاده قرار مي گيرد. غلاف اين فلفل به محض رسيدن شرابي رنگ ميشود. پس از آن بلافاصله چيده شده و نيمه خشك شده و تخم هايش از آن جدا مي شود. سپس آن را به نوعي ريز (ساتوري مانند) خرد مي كنند. اين فلفل در قديم، در مسير جاده ابريشم به خصوص شمال سوريه كنوني و كشور تركيه تهيه ميگرديد و مورد استفاده قرار مي گرفت. گاهي علاوه بر گوشت فلفل از دانه هاي آن نيز همراه با آن استفاده مي شود. توجه كنيد كه اين نوع فلفل، پودر و خشك نيست به عبارتي نوعي نيمه خشك چرب و ساتوري شده است.

فلفل قرمز درجه يك تركيه سه و نيم كيلويي pulbiber

 

خواص مهم فلفل قرمز تركيه اي يا Pul Biber به انگليسي Aleppo Pepper، و به عربي  فلفل حلبي (حلب) :

 

طبق نظر كارشناسان طبيعت درماني  فلفل قرمز يكي از گياهان بسيار مفيد درماني است . فلفل قرمز را نبايد با فلفل سايه يا سركه و يا خردل كه هر يك به نوعي در رديف چاشني هاي تند هستند اشتباه كرد ، زيرا اينها محرك هستند ر صورتي كه فلفل قرمز ارامبخش و مسكن است . مثلا گرد فلفل قرمز را براحتي مي توان روي زخمهاي باز يا كهنه گذارد و بسيار شفا بخش است و هيچ گونه تحريكي نمي كند . ولي فلفل سياه و خردل و سركه اگر روي زخم گذارده شد تحريك مي كنند و خاصيت التيام زخم ندارند. ضماد آن براي روماتيسم و التهابها و ذات الجنب به صورت استعمال خارجي و در برخي موارد حتي به صورت مصرف داخلي بسيار كمك مي كمند . در مصرف داخلي درعين حال كه نيرو بخش است ضد اسپاسم نيز مي باشد . براي كليه طحال و لوزالمعده مفيد است در موارد قفل شدن فك ها كه در برخي موارد رخ ميدهد اثر مفيد دارد .
در مورد يبوست گرد فلفل قرمز مفيد است زيرا حركت دودي كشل روده ها را تحريك مي كند . براي حصول اين منظور هر روز به مقدار كم بايد با غذا مصرف شود . در سرماخوردگي ها مصرف فلفل قرمز با دوز بالا اثر مفيد و سريع دارد . منظور از دروز بالا در حدو ۶۰۰ ميلي گرم تا يك گرم است. بديهي است دوز بالابراي اشخاص مختلف فرق مي كند برخي بيشتر از ديگران احتيا ج دارند . براي تسكين سرفه هاي شديد بخصوص در مواردي كه اخلاط زايدي در بيماري تنفسي هست فلفل قرمز در بيرون انداختن اخلاط بسيار كمك مي كند و در نتيجه سرفه رفع مي شود فلفل قرمز در موارد حمله هاي خفگي مبتلايا ن به اسم اثر مفيد دارد . ( البته اگر الرژي نداشته باشند. )

 

فلفل قرمز يك ماده ضد عفوني كننده است بنابراين به صورت غرغره براي ضد عفوني حلق توصيه مي شود . در موارد خونريزي هاي رحمي ، مخلوط با گل و برگ و پوست گياه ( درخت موم ) براي قطع خونريزي بسيار موثر است.

 

به صورت مشمع طبي فلفل قرمز براي رفع احتقانهاي حاد در موارد بيماري هاي ذات الريه و ذات الجنب و ساير موارد مشابه اثر مفيد دارد .

فلفل قرمز بهترين محرك مفيد و شفا بخش در موارد اصهال ساده و اسهال خوني مي باشد . باري رفع گرفتگي عضلات كه به دراج شدن معروف است فلفل قرمز بسيار مفيد است.

 

نظري به نتايج تحقيقات جديد علمي جهان : فلفل قرمز بهترين داروي ريه و خلط اور و قوي است وبراي پيش گيري و تسكين برونشيت مزمن و امفيزما مفيد است . ضد احتقان مي باشد وبراي حلا شدن لخته هاي خون ككمك مي كند ومسكن درد است. و با خوردن ان ايجاد لذت و نشاط مي شود .

 

اگر مقدار ۲۰ – ۱۰ قطره سوس فلفل قرمز تند را در يك گيلاس آب ريخته و هر روز بخورند ويا ۳ بار در هفته غذاي تند يا فلفل قرمز بخورند مجاري تنفيسي بدن را از احتقان رهامي سازد ، از برونشيت مزمن پيش گيري مي كند و سرماخوردگي و برونشيت را ارام مي بخشد . خوردن دو قاشق قهوه خوري از گرد فلفل قرمز مكزيكي مكانيسم حل كردن لخته خون در بدن را تحريك و فعال ميكند . و انسان را در مقابل حمله هاي قلبي و سنكوپ حفظ مي نمايد .

  1.  از نظر پاك كردن ريه ها:طبق نظر دگتر زيمنت كه از كارشناسان معروف بيمري ذات الريه است ، فلفل قمزبراي انواع شكلهاي برونشيتهاي مزمن و امفيزما مفيد است . دكتر زيمنت ميگويد شاد يدر اثر ماده تند كاپسائي سين در فلفل قرمز كه دهان و زبان را مي سوزانداين گياه در رديف داروهاي موثر سينه اي و خلط آور قرار گرفته است. دكتر زيمنت فلفل قرمز را ، روبي توسين طبيعي مي نامد . توجيه دكتر زيمنت اين است .، همين كه فلفل قرمز خوردهشد معده تحريك دشه و خود به خود به سلولهاي برونشها علامت ميدهد كه مايعي ترشح كرده و موجب رقيق شدن و كاهش لزجي و چسبندگي اخلاط ريه و گلو گردند و در نتيجه اخلاط به راحتي خارج مي شوند . تحقيقات علمي او نشان ميدهد كه خوردن فلفل قرمز براي پيشگيري برونشيت مزمن مفيد است و اگر شروع شده باشد نيز كمك مي كند بيمار براحتي با آن مدارا كند.
    تحقيقات علمي محققان سوئدي در مورد جانوران آزمايشگاهي نشان مي دهد كه مصرف يك دور از ماده كاپسائي سين موجب كاهش حساسيت ريه ها شده و قسمتي از آسيبهاي وارده به سلولها برونشها و تراخه را كاهش داده و انقباضهاي برونشي كه در اثر كشدن سيگار ايجادشده رفع مي نمايد . با اين توجيه فلفل قرمز ممكن است براي مبتلايان به آسم و ساير بيماران مبتلا به ناراحتي هاي مجاري تنفسي كمك نمايد ( البته اگر آلرژي نداشته باشند و آسم آنها آسم الرژيك نباشد . ) دكتر زيمنت همچنين معتقد است كه فلفل رمز موجب پاك كردن سينوسها مي شود و در موارد سرماخوردگي هاي معمولي نيز مفيد است.
  2. به عنوان مسكن درد: در طب سنيت يكهن جهان معمول بوده است كه از عصاره فلفل قرمز تند براي بي هوشي هاي موضعي در موارد دندان درد و براي درمان ورم ملتحمه استفاده مي كرده اند . در توصيه هاي پزشكي حكماي طب سنتي ايران آمده است كه براي تسكين درد در ناحيه اي از بدن ضماد فلفل قرمز مخلوط با آرد عدس تجويز مي شده است. طبق تحقيقات توماس بركس مدير گروه دارو شناسي در مركز تحقيقات علوم پزشكي تووسان وابسته به دانشگاه اريزونا ، يكتزريق از ماده كاپسائي سين انواعي از درد هاي مزمن خوك آزمايشگاهي را در مدت يك هفته كاملا تسكين داده است و اگر پماد كاپسائي سين روي پوست ماليده شود موجب كاهش دردهاي مبهم مي شود . دكتر بركس معتقد است ديري نخواهد پايييد كه ماده كاپسائي سين در رديف دارو هاي مسكن در د بخصوص دردهاي ارتروزي به بازار عرضه شود .

         طبق نظر دكتر پل روزن كارشناس روان شناس يد ر دانشگاه پنسيلوانيا ، وقتي كه پس از خوردن فلفل قرمز از تندي ان در دهان احساس سوزش مي كنيد ، احساس با نتيجه خوبي است زيرا احساس سوزش و تندي در زبان و گلو مغز را تحريك مي كند كه ماده اي به نام اندورفين ترشح كند كه نوعي مورفين طبيعي است و باعث از بين بردن احساس درد و ايجاد كمي احساس فرح و نشاط مي شود.

اندورفين از دسته مواد شيميايي مغز هستند كه منشا شادي و ايجاد حظ و لذت مي باشند . در عين حال دكتر روزن كه خواص فلفل قرمز تند را در مكزيك و در امريكا در قشر وسيعي مطالعه كرده است ، اضافه مي نمايد اشخاصي كه به طور مستمر فلفل قرمز مصرف مي كنند تاثير آن براي ايجاد نشاط و لذت بتدريج كاهش مي يابد و براي وصول مسرت و نشاط كافي بايد مقدار بيشتري بخورند تا آن حالت به انان دست دهد .

به عبارت بهتر اين قبيل اشخاص به نوعي اعتياد رسيده اند و ايجاد حظ و نشاط دائمي براي آنها غير قابل درك مي باشد.

نكته اي كه ذكرش در اينجا لازم است اين است كه خوردن فلفل قرمز در عده اي ايجاد ناراحتي مي نمايد و اشخاصي كه داراي مزاج گرم هستند نمي توانند فلفل قرمز تند را بخصوص د رمصارف داخل تحمل نمايند و به علاوه اشخاصي كه آلرژي دارند از خوردن و مصرف آن محروم مي باشند به هر حال بهتر است مصرف فلفل قرمز تند هميشه با جلب نظر و مشورت با كارشناسان گياه درماني و پزشكان باشد .


براي رفع تندي فلفل قرمز تند توصيه هاي مختلفي هست . در هندوستان مرسوم است كمي ماست مي خورند بلافاصله التهاب زبان و معده آرام مي شود. در تايلند دانشمندان معتقدند كه ماده فعال تندي فلفل قرمز در چربي حل مي شود لذا براي رفع تندي قدري شير پرچربي يا بستني چرب مي خورند . معمولا شير تاثيرش سريعتر و بهتر است.

اطلاعات تماس


آذربایجان غربی - منطقه آزاد ماکو - شهرک صنعتی شماره یک - پلاک 6
مشاوره خرید: 34342855-044 -- 09909070811
© 2018 Salem sazan Azar. All rights reserved | unit It

آمار امروز :

بازدید امروز 250 بازدید دیروز 257 بازدید کل 576340

شرکت سالم سازان آذر با برند کرالیچین بسته بندی و پخش عمده انواع ادویه جات, بسته بندی و فروش عمده فلفل قرمز ترکی, ادویه pul biber بیبر, بسته بندی و پخش عمده انواع حبوبات, بسته بندی و پخش عمده انواع خشکبار, بسته بندی و پخش عمده انواع غلات فروش و پخش عمده به مراکز زیارتی – اقامتی-هتل ها-رستوران ها-کارخانجات-آماده همکاری با شرکت های پخش سراسر ایران .