فلفل ممکن است باعث سوزش معده و تپش بالا شود. همچنین کسانی که به خوردن فلفل عادت کنند در دراز مدت گیرنده های چشایی خود را تضعیف می کنند.

بازدیدی کننده گرامی :
شما هم اکنون در حال مطالعه مقاله با موضوع چه کسانی نباید فلفل بخورند؟ می باشید. در صورتی که تمایل به خرید و دریافت لیست قیمت های این محصول به صورت مستقیم از کارخانه سالم سازان آذر با برند معروف کرالیچین را دارید, لطفا با کلیک کردن بر روی لینک زیر وارد صفحه اصلی سایت شده و علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر از کارخانه سالم سازان آذر با شماره مدیر فروش تماس گرفته و نسبت به دریافت مشاوره خرید و یا لیست قیمت اقدام نمایید .
صفحه اصلی سایت سالم سازان آذر (کرالیچین)


فلفل ممکن است باعث سوزش معده و تپش بالا شود. همچنین کسانی که به خوردن فلفل عادت کنند در دراز مدت گیرنده های چشایی خود را تضعیف می کنند.

چه کسانی نباید فلفل بخورند؟



فلفل از چه چيز تشكيل شده است و چه اثري بر بدن دارد؟

فلفل تند و فلفل شيرين يا فلفل دلمه اي، محتوي فيبر و آب هستند. هر دو حاوي ويتامين C و مقادير زيادي آنتي اكسيدان و تركيبات كاروتنوئيدي هستند؛ اين تركيبات كاروتنوئيدي مواد محلول در چربي هستند كه باعث ايجاد رنگ هاي مختلف از قرمز و نارنجي تيره تا سبز و بنفش و سياه، مي شود. البته طعم تند برخي فلفل ها به دليل مواد قليايي است كه در آنها وجود دارد و طعمي تند و كمي تلخ را ايجاد مي كند. البته فلفل تند، ويتامين C زيادي دارد و حتي مي توان گفت غني ترين منبع ويتامين C است اما از آنجا كه در غذاهاي ايراني كمتر استفاده مي شود، منبع غذايي مهمي براي تامين ويتامين C افراد محسوب نمي شود. در كل همه فلفل ها مي توانند به بالا رفتن متابوليسم بدن كمك كنند اما فلفل تند مي تواند انرژي غذا را تا حد زيادي بالا برده، باعث گرمازايي در بدن شده و در نهايت منجر به كالري سوزي و كاهش وزن شود. با اينكه استفاده بيش از حد از فلفل تند عوارضي ندارد و افراد هندي يا ساكنان آسياي دور با وجود مصرف غذاهاي بسيار تند كه براي ما ايراني ها غيرقابل تحمل است، دچار مشكل نمي شوند اما از آنجا كه در فرهنگ غذايي ما، خوردن غذاهاي تند چندان متداول نيست، سيستم گوارشي بسياري از افراد به غذاهاي اينچنيني عادت ندارد و ممكن است بعضي افراد با خوردن اين غذاها دچار سوزش معده، بالا رفتن فشار خون يا افزايش تپش قلب شوند. همچنين خوردن فلفل هاي تند به همه افراد، به خصوص افرادي كه دچار مشكلات گوارشي بوده، به ويژه افراد مبتلا به هموروئيد، به هيچ عنوان توصيه نمي شود چون باعث وخيم تر شدن حال شان مي شود.

 

 

چه كساني نبايد فلفل بخورند؟

 

خواص فلفل تند بيشتر است يا فلفل شيرين؟

هر دو فلفل، هم تند و هم شيرين خواص زيادي دارند كه مشابه هم است؛ انواع فلفل حاوي مقدار زيادي آنتي اكسيدان هاي مختلف با خواص ضد سرطاني و ضد بيماري هاي قلبي-عروقي و ضد بيماري هاي مزمن هستند و خاصيت ضد التهابي شان بسيار زياد است. البته تمام اين خواص در فلفل تند بسيار بيشتر از فلفل شيرين است و شدت تاثير گذاري اش بيشتر از فلفل شيرين است. تنها مشكل فلفل تند اين است كه برخي افراد نسبت به آن حساسيت دارند و به هيچ عنوان نبايد اين نوع فلفل را مصرف كنند، بنابراين به همه بيماراني كه براي مصرف فلفل تند مشكل دارند، توصيه مي كنم از انواع فلفل هاي شيرين، فلفل هاي دلمه اي با رنگ هاي متفاوت استفاده كنند. اين فلفل ها حاوي رنگدانه هاي متفاوتي هستند كه هر كدام خواص آنتي اكسيداني بسيار مفيدي دارند و بهتر است تمام بيماراني كه نمي توانند از فلفل تند استفاده كنند، فلفل شيرين با رنگ هاي مختلف ميل كنند.

 

در دراز مدت فلفل تند چه مضراتي دارد؟

از نظر خواص تغذيه اي تفاوت چنداني بين فلفل تند و شيرين وجود ندارد و فقط فلفل ها با رنگ هاي مختلف، تركيبات كاروتنوئيدي متفاوتي دارند و از لحاظ ارزش غذايي تفاوت چنداني با يكديگر ندارند. همه انواع فلفل ها حاوي آنتي اكسيدان هايي مثل ويتامين E هستند كه قوي ترين آنتي اكسيدان است و براي سلامت افراد بسيار مفيد و موثر. اما از لحاظ تغذيه تفاوت چنداني بين فلفل تند و فلفل شيرين وجود ندارد. تفاوت عمده آنها به تركيبات فلاوونوئيدي و تركيبات آنتي اكسيداني برمي گردد كه باعث طعم تند در برخي فلفل ها مي شود. مسلما تركيبات تند باعث ترشح بيشتر اسيد معده مي شود و افرادي كه به غذاهاي تند عادت مي كنند، در دراز مدت ممكن است به مخاط دستگاه گوارشي خودشان آسيب برسانند. چراكه وقتي افراد ذائقه خودشان را به تندي عادت مي دهند، بعد از مدتي حساسيت گيرنده هاي حس چشايي شان نسبت به طعم تند پايين مي آيد و به همين دليل مجبور مي شوند مقدار تندي غذا را بيشتر كنند تا باز هم طعم تند آن را احساس كنند. طعم تند در حد تعادل، طعم مطلوبي است كه حتي مي تواند قدرت پذيرش غذا را افزايش دهد. اما همان طور كه گفته شد مصرف بيش از حد فلفل مي تواند باعث آسيب به بافت يا مخاط دستگاه گوارش شود. در نهايت فراموش نكنيد كه تغذيه علم تنوع است و استفاده از هر دو نوع فلفل، تند و شيرين، در حد تعادل بسيار خوب است و طعم تند به شرطي كه بيش از حد نباشد، مي تواند باعث ايجاد تنوع و تغيير ذائقه شود.

اطلاعات تماس


آذربایجان غربی - منطقه آزاد ماکو - شهرک صنعتی شماره یک - پلاک 6
مشاوره خرید: 34342855-044 -- 09909070811
© 2018 Salem sazan Azar. All rights reserved | unit It

آمار امروز :

بازدید امروز 1 بازدید دیروز 331 بازدید کل 576422

شرکت سالم سازان آذر با برند کرالیچین بسته بندی و پخش عمده انواع ادویه جات, بسته بندی و فروش عمده فلفل قرمز ترکی, ادویه pul biber بیبر, بسته بندی و پخش عمده انواع حبوبات, بسته بندی و پخش عمده انواع خشکبار, بسته بندی و پخش عمده انواع غلات فروش و پخش عمده به مراکز زیارتی – اقامتی-هتل ها-رستوران ها-کارخانجات-آماده همکاری با شرکت های پخش سراسر ایران .